- Úvod
- Nevyzvednutí zboží
Bohužel se ve větší míře začali objevovat "zákazníci", kteří si objednají zboží na dobírku a teprve následně začnou řešit, jestli ho vůbec chtějí. Když usoudí, že ne, prostě si ho nevyzvednou. Myslí si, že jim žádné sankce nehrozí. Tak to, ale není. Proto zde uvádíme informace, jak postupujeme v případě nevyzvednutí objednaného zboží na dobírku:
Jak řešíme, když si nevyzvednete zboží zaslané na dobírku
Dovolujeme si požádat zákazníky, aby si před každou objednávkou zboží na dobírku promysleli, jestli o objednané zboží mají opravdu zájem. Většinou si totiž neuvědomují, že každé odeslání balíku má své náklady, které nejsou zanedbatelné. Snažíme se ceny našich produktů držet co nejníže.
NECHCEME DO PRODEJNÍ CENY "ROZPOUŠTĚT" NÁKLADY NA NEVYZVEDNUTÉ ZÁSILKY A TÍM JE ZDRAŽOVAT!
Nejdříve si řekneme, co si o tom myslí zákon:
Citujme § 2118 zákona č. 89/2012 Sb.:
ZÁVAZKY Z PRÁVNÍCH JEDNÁNÍ
Povinnosti kupujícího
§ 2118
"Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme"
Pokud zákazník objednané zboží nepřevezme, hrubě poruší ustanovení zákona.
Od našeho e-shopu i od zvoleného dopravce obdrží zákazník informace o předání zboží dopravci a následně o tom, že mu bude doručováno nebo si jej může na odběrném místě vyzvednout.
Odmítnutím převzít objednané zboží, nezačíná automaticky běžet lhůta pro odstoupení od smlouvy. Zákazník může od kupní smlouvy odstoupit, ale až po převzetí objednaného zboží. Prodejce může i v tomto případě vyúčtovat smluvní pokutu a úroky z prodlení nebo kompenzaci poštovného. Tato povinnost se odstoupením od smlouvy neruší.
Jaká jsou řešení?
1. Pokud zákazník objednané zboží nevyzvedl a má o něho zájem - stačí nás kontaktovat. Zboží Vám pošleme znovu, po platbě předem bankovním převodem, za cenu navýšenou o nové poštovné.
2. Zákazník nemá o objednané zboží zájem - zašleme zákazníkovi výzvu k platbě poštovného, které bylo vyčísleno v objednávce (nebo bylo námi zaplaceno za zákazníka z důvodu výše objednávky a uvedené dopravy zdarma) a manipulačního poplatku ve výši 100,- Kč. Je to férové řešení. Zákazník, který porušil svou zákonnou povinnost, zaplatí jen minimální cenu za chybné rozhodnutí. Po obdržení platby zašleme daňový doklad.
Odesláním objednávky a jejím následným přijetím a potvrzením naším e-shopem, vznikla platná kupní smlouva v plném rozsahu účinná dle našich obchodních podmínek, které zákazník odsouhlasil v posledním kroku před odesláním objednávky, a dle aktuálně platných zákonů České republiky.
Dle zákona má náš obchod právo na kompenzaci vynaloženého poštovného a balného od kupujícího. Tato kompenzace je právně vymahatelná, jelikož nevyzvednutím zboží porušil kupující (zákazník) kupní smlouvu.
Co když zákazník nezaplatí?
Nechceme živit armádu právníků, která by se mohla zabývat vymáháním poštovného. Proto tyto pohledávky běžně prodáváme specializované agentuře, která se velmi účinně zabývá vymáháním pohledávek (i těch malých). Je v zájmu každého, uhradit svůj závazek včas. Je to nejlevnější varianta.
I když platné zákony České republiky chrání zákazníky velmi silně, dávají e-shopům možnost efektivně se bránit proti nezodpovědným zákazníkům.
NETOUŽÍME PO SPORECH ANI PO VYMÁHÁNÍ POHLEDÁVEK. CHCEME MÍT SPOKOJENÉ ZÁKAZNÍKY, KTEŘÍ SE BUDOU RÁDI VRACET. NECHCEME, ABY SLUŠNÍ ZÁKAZNÍCI DOPLÁCELI NA TY NEZODPOVĚDNÉ.
Děkujeme za Vaši zákaznickou zodpovědnost a za to, že si vyzvedáváte objednané zboží.